lezersmening gevraagd ;)

Aan de vaste lezers maar ook aan andere niet vaste lezers
wil ik graag jullie mening vragen over een situatie.

Begin december verkoop ik via marktplaats een setje oorbellen waar ik er 2 van heb.
Goud, waarde 50 euro.
Vraag naar verzekerde verzending, maar dat is niet nodig.
stuur ze op en blijkt dat ik pardoes twee setjes waar dus wel verschil in zit,
door elkaar gehaald heb.
Vraag om terug te sturen, en keurig terug, zoek de goede bij elkaar en hoppa
op de post.
deze komen volgens koper niet aan.

Ik neem contact op met marktplaats die me doorstuurt naar juridisch loket.
Deze sturen me bericht:
het is , om kort samen te vatten, de plicht van de koper het te halen
of te bepalen hoe het verzonden wordt.
In dit geval had een verzekerde verzending gevraagd moeten worden.
Als verkoper bent U niet verantwoordelijk voor het ´zoek´raken van de zending.
maar:
koper eist van mij 25 euro compensatie voor het niet ontvangen van
en verwijt mij dat het door mijn fout de laatste ronde fout is gegaan.

daarop heb ik geantwoord met: waren alle verzendingen verzekerd geweest
had ik alle kosten voor terugsturen met verzekering op me genomen,
´t was tenslotte mijn fout die ik erkend heb door het op te lossen.

Mijn gevoel zegt: doe die compensatie en dan ben je er klaar mee
mijn andere gevoel zegt: is na 2 keer versturen het jou schuld dat ze niet over zijn gekomen
zijn ze er eigenlijk wel of niet?
Als ze er werkelijk niet zijn, dan is het natuurlijk onwijs zuur
maar het zinnetje:

Geïnformeerd misschien wel maar gecompenseerd niet. Je erkend niet eens dat je een fout hebt gemaakt en daarmee mede verantwoordelijk bent voor het hele geval.

 Het triggert me en houd me bezit en ik zou jullie willen vragen de situatie te overwegen
en mij te adviseren, waarbij mijn gevoel zegt: stuur haar die 25 euro en dan is het gezeur afgelopen
aan de andere kant is haar verwijt aan mij terecht?
´t was de tijd van kerst trouwens waarin meer dingen zoek geraakt zijn
maar dat terzijde 😉

XXXXXXXXXXXXX

7 Comments »

  • cheet schreef:

    @Debby, had ik het wel goed gezien dus 😉
    Ik bedoelde met kennen de mening van de meesten die hier reageren,
    die ken ik het eggie ook 😉
    Ga het eerst maar laten zo
    dank je.

  • Debby schreef:

    Thanks voor het welkom heten.
    Klopt je hebt mij hier en daar wel eens voorbij zien komen en gisteren ook;-)
    Ik snap helemaal wat je bedoelt met kennen, wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wij niet de gene kennen die de oorbellen heeft gekregen. Maar fijn dat het je wel helpt met een beslissing maken. Soms is het goed om even te laten rusten, een nachtje erover slapen, vaak komen daar de beste antwoorden uit.

    Succes ermee.

    Debby

  • cheet schreef:

    Als eerste : dank jullie wel !
    @Grietje en dat is het, normaal heb ik zelf wel een hunch maar nu niet.
    @Anja, daar heb je gelijk in en mijn twijfels komen natuurlijk ook niet uit de blauwe lucht;)
    @Debby,welkom hier 😉 Kwam je volgens mij ook bij iemand anders tegen?
    Schiet wel degelijk op met andermans meningen hoor temeer omdat ik de mensen ken en weet hoe zij zijn 😉
    Maar je noemt wel een goed punt: haar reacties hoe ze reageert.
    @Trees , nutteloos bestond niet hadden we toch besloten ? hahaha.
    Kreeg daar de goud waarde die was iets onder de 50 euro maar vond dat zonde van de bellen zelf.
    En dat zijn antwoorden waar mee ik verder denken ga.

    Scheelt: hoeft vandaag geen beslissing genomen worden kan morgen en anders volgende week ook wel.
    Ga eerst eens wat nuttigs doen en laat het voor nu maar even rusten;)

  • Trees schreef:

    Allereerst een totaal nutteloze (excuse me 😉 ) opmerking: denk dat je er bij de juwelier meer voor had gekregen, dit terzijde!
    Ik zou koper er toch op wijzen dat je hebt gedaan wat je kon, zelf juridisch advies gevraagd toch? Ik zeg: hou je maar aan wat het juridisch loket adviseerde. Dit was toch juist het risico wat koper nam door het onverzekerd te laten versturen?

  • Debby schreef:

    Zal ik mij er dan ook maar mee bemoeien, altijd een meelezer geweest.

    TNT maakt er op zich wel een potje van en hoor meer dat brieven pakketen niet aankomen.
    De eerste keer waren ze wel aangekomen, misschien dat je daar uit kan halen hoe die persoon toen reageerde toen bleek dat het niet de juiste waren?

    En verder is dit een moeilijke situatie waar je goed aan doet. Je gevoel na gaan die bij mij een beetje dubbel overkomt, omdat je zelf ook over de post/TNT hebt of om ze tegemoed te komen.

    Op zich schiet je weinig op met meningen of het meedenken van andere, want nog steeds met je zelf het besluit nemen.

    Succes!

    Debby

  • Anja schreef:

    Juridisch loket geeft je al antwoord.
    Daarbij komt: de 1ste keer waren ze weel overgekomen!
    Dus zal ze ze zeker hebben

    Jouw gevoel kan ik me voorstellen
    Maar juridisch loket geeft aan dat je in je recht staat
    Probeer je gevoel daar ook van te overtuigen!

    Succes met deze kwestie

    Liefs mij

  • Grietje schreef:

    Dit is wel een hele lastige Cheet. Ik zou zo een twee drie geen oplossing weten.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL


Leave a Reply

  • het verleden

  • afdelingen